Blog 243 – Zo doe je dat

Er zijn altijd veel mogelijkheden om ergens een verklaring voor te geven, maar deze spant toch wel de kroon. Een fabrikant van kattenvoer (ik zal de naam niet meer noemen, hoewel die uitgebreid in de krant heeft gestaan), een fabrikant van kattenvoer dus werd betrapt op het verlagen naar 85 gram van de inhoud van een verpakking van 100 gram. Op zich nog wel te begrijpen, maar alleen als dan ook de prijs verlaagd wordt. Helaas was dat niet het geval. Als verklaring werd gezegd dat men er zo voor zorgde dat de dieren niet te dik werden. Een loffelijk streven uiteraard.

En zo verkoop je prijsstijgingen aan de consument die het toch al zwaar heeft. Zorgen om de kat (die misschien te dik wordt). Weinig zorgen om de steeds leger wordende portemonnee van ‘jan en alleman’.


Geld moet rollen, zo luidt het gezegde, maar zo rolt het wel de verkeerde kant op.
Zo doe je dat: mensen voor de gek houden met het doel er zelf beter van te worden. Gelukkig hanteert MG een andere slogan: the Marque of Friendship. Deuren gaan dikwijls voor je open (of parkeerplaatsen worden voor je ontruimd) als je in een MG komt aanrijden.

 

Vorige week waren we met vijf MG’s te gast bij de Heerlijkheid Eck en Wiel voor het opluisteren van de Lentefair. Hoe we ook ons best deden, de meeste bezoekers durfden het niet aan om in een van de MG’s te stappen, uitzonderingen daargelaten.
In de enige open auto (de ‘echte’ MG) stapte een dappere man die (omdat de paraplu het ook niet droog kon houden) meteen al in een plas regenwater terecht kwam. De wind op de dijk benam de inzittende (en de chauffeur) bijna de adem maar toch… bij terugkomst zei de passagier dat hij het leuk gevonden had. En daar ging het om!

De echte MG, zei men …

 

MGTTO Standaard Afb